Followers

Thursday, 29 March 2012

Dia untuk saya!

Hi!

Semalam sebelum tidur, sy ada ter stalker FB seseorang.. Tetiba rasa macam tersentuh.. Bukan tersentuh apa, tersentuh dengan sebuah persahabatan antara dua sahabat ni.. Sebelum ni ada baca blog dia.. Bila sy baca tu macam timbul rasa perasaan yang sangat sayu dan satu perasaan yg tak tawu nak cakap.. Terus teringat pada seorang kawan baik ku yang jauh nun sana..

Terus macam nak selalu kawan baik sy tu ada selalu di sisi ku.. Tiap masa dan ketika.. Rasa semua nya nak buat sesama dengan dia.. Nak tidur sesama, nak makan sesama, nak pegi memana sesama la.. Share semua cerita sesama.. Tapi, masing-masing duduk jauh kan.. Masing-masing ada komitmen sendiri..

Kalau sy tension kat rumah ke, mesti sy akan carik dia.. Kalo sy bergadoh dengan buah hati ke, mesti akan carik dia.. Rasa macam nak nangis puas-puas kat bahu dia.. Tapi, dia jauh.. Hmmmm.. Rasa nak baring atas riba dia dan terus tidur sampai besok pagi.. Nak dia pelok sy time tidur..

Tapi kadang-kadang sy terasa jugak kalo dia rapat dengan kawan yang lain.. Tapi, tu normal la kan kalo kita ade kawan baik.. Tapi kena ingat, kawan baik kita tu nak ada ruang dia sendiri jugak untuk berkawan dengan sesiapa.. Open ur mind.. Dia bukan milik kita seorang je.. Mungkin kelebihan pada kawan baik kita tu, jadi sebab kawan-kawan lain cuba nak dekat dengan dia..

Kalo boleh nak sampai tertutup mata sy nak dia ada selalu di sisi sy.. Tapi, tak semua benda kita hajatkan tercapai kan.. So, walaupun dia takde depan mata sy, dia tetap di hati sy... Walaupon sy tengah teringatkan dia, dia pasti akan muncul di mana-mana pelusuk jari jemari ni.. Walaupon sy tengah sedih, dia pasti akan rasa.. Ummm terlalu kuat perasaan ni dekat dia.. Begitu jugak dia..

Sy berharap sangat hubungan persahabatan antara sy dan dia tak terhenti di tengah jalan, terhenti di simpang atau pon di mana-mana pondok-pondok telefon.. Walaupon kadang-kadang tak contact, dia tetap sy ingat.. Walaupon tak selalu kuar sesama, dia tetap sy ingat jugak..

Kalo ada berita gembira atau berita sedih, sy akan carik dia dulu.. Sy nak cerita kat dia dulu.. Rasa nak dia jadi yang pertama yang tahu.. Dia cuba jadi yg terbaik untuk sy.. Sy pon cuba jadi yang terbaik untuk dia..

Sy nak dia rasa bahagia bila sy bahagia.. Sy nak dia ketawa bila sy ketawa.. Sy nak dia gumbira bila sy gumbira.. Kalo boleh, sy nak dia ada untuk sy.. Sy sangat sayang-sayang kan dia.. InsyaAllah, moga persahabatan kita ni ikhlas dan berkekalan hinggah ke jannah.. Amin.. *^__^*


Inilah dia, Nurul Jannah.. Terima kasih jadi sahabat kita.. Terima kasih hadir dalam hidup kita.. Terima kasih jadi cikgu kita.. Terima kasih jadi kaunselor kita.. Terima kasih jadi kakak kita.. Terima kasih jadi mummy kita.. Terima kasih jadi daddy kita..Sy Sayang awak sesangat tau.. TT__TT


"Me without you is like a geek with no braces.. A shoe no laces, and A sentences with no spaces"
i Love You Nurul Jannah Zolhairi..
:)

Love,
Rina

2 comments:

  1. soooo sweet lah dear..!!
    moga kekal hingga ke akhir nafas talian persahabatan rina tu ye..aminn~~
    ^_^

    ReplyDelete