Followers

Thursday, 14 June 2012

Pasar Payang Kuala Terengganu~

Hi & Assalammualaikum~

Di sebab kan malam sabtu pasar payang tutup, maka pegi la hari ahad.. Pukul 12pm check out, then terus la jejalan ronda-ronda.. Yippppiiiii!!~ :)


Yuhuuuuu~ Ku jejak kaki lagi ke sini.. Last datang masa form3.. Time tu bebudak jek lagi.. Tak tahu ape sangat.. Banyak dah berubah kat kawasan-kawasan sini..


Rupa nya nama sebenarnya Pasar Besar Kedai Payang.. Tidak la ku tahu.. Baru jek tahu aritu.. WUHUHUHU~ Selalu orang dok sebut "Pasar Payang" je kan.. Carik makan pon kat medan selera Pasar Payang ni.. Tak mampu dah nak carik jejauh.. Lapor sesangat..


Mula-mula masuk je, dah jumpa serunding ni.. Sedap gilo wa cakap lu.. Mintak rasa sikit, then terus beli.. Otw balik KL, tak sempat sampai umah lagi ku dah sambar dulu.. Betapa sedap nye serunding itu.. Terliur sekejap..


Mencari kain batik.. Kain batik yg kat bawah ni dah la keras kain nye.. Pastu akak yg menjual tu, muka tak nak senyum langsung! TAK MESRA PELANGGAN OHKEY! -..-! Last-last ku beli jugak 2 helai.. Tapi kain yg lembut sikit.. Karang tak jadi beli, lagi la muka nya macam hantu kak limah kot! HAHAHAHA~ :)


Suasana Pasar Payang..





Mek nomie ni borong kepok lekor banyak oooOOOOOooo.. Berplastik2.. Nomie & Geng-geng Anggerik nak gerak balik Penang dah time ni.. Tinggal la sy ngn irshad je berdua pusing-pusing kat Pasar Payang ni macam cacing kepanasan.. HOHOHO~  Panas tau dalam tu..


Dah puas pusing-pusing, beli belah ape yang patut, berangkat la pulak ke next destinasi.. InsyaAllah sampai lagi kat sini.. Bila tu tak tahu la.. Kalo ada rezeki lagi, sampai la.. Okbai!

Love,
Rina

6 comments:

  1. Replies
    1. huhuhu.. tak sakan sangat la kak.. sikit2 je beli buah tangan utk family :P

      Delete
  2. hi dear, salam kenal :)

    btw, pasar payang mmg wajib pergi klu sampai tganu, hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi sis :)

      Salam kenal jugak dari sy.. Aah tempat mesti kena tuju kan.. Weee :)

      *measeh sudi singgah belog sy.. :)

      Delete
  3. hii..done follow... :)..

    keep in touch:)

    ReplyDelete