Followers

Sunday, 22 July 2012

Cerita 1st Ramadhan..

Hi & Assalammualaikum..

Cerita 1st puasa sy biasa-biasa je..
Tiap-tiap tahun 1st puasa mestilah berbuka dengan family..
Tiada ahli keluarga yang bertambah atau berkurang.. Alhamdullillah..


Menu untuk berbuka hari pertama puasa mak masak kari ikan tongkol,sambal cili padi, meehun goreng dan kuih muih atok yang beli kan..
Cadangnya, ku nak tolong mak masak kat dapur..
Mak cakap, takyah lah tolong.. NGEH NGEH! :P
Soka la hati haih.. HIHIHI!~
Ku ape lagi, snap2 pictsss jela.. Mak cakap, gambar mak tengah masak pon nak amek..
Opcoz la mak. Nak update kt belog.. Mak geleng kepala je.. HIHIHI!~
Malam ku pergi terawih dengan Adib,Aidil..
Pergi terawih kat Masjid Salak tu.. Penuh, orang ramai..


Hari kedua puasa, berbuka kat umah nenek dengan sedara mara..
Ku tak tolong masak jugak.. *pemalas giler* HAHAHAHA..
Mak, makcik2 masak kat umah nenek, ku dok ghumah je goyang kaki.. EH! tak la.. Ade keje laaaa..
Tau-tau nak buka je, mak panggil turun umah nenek..
Umah nenek ku depan umah je.. Jadinya, kalau balik raya tak gaduh la.. Berapa tapak je dah smpai.. :)
Ramai-ramai buka kat umah nenek.. Ku pon naik segan jumpa sepupu sepapat.. HUKHUK!~
Menu yg ada gulai udang, gulai ikan masin dengan nenes, sambal ikan cili padi, ulam2, meehun sup, kuih muih dan air segala macam..

Semoga sempat kita semua menyambut puasa sebulan bersama keluarga tersayang..

Love,
Rina

7 comments:

  1. best kan berbuka dgn family.. ;)

    ReplyDelete
  2. sedapnyaaaa. sume menu feveret akak tau. selamat berpuasa rina. jgn monteng monteng okeh :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. U too kak :) monteng nak dekat2 raya je.. Eh! tak tak.. HAHAHAHA :P

      Delete
  3. hehe, blogger memang ada peel cenggini.
    buat apa pon nak tgkap gamba. makanan masok mulot pon kalau
    boleh nak tgkap gambar .. sama lah kita.

    happy fasting dear ! (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. Kan.. Kalo boleh, setiap saat nak snap2 gambar..
      Happy Fasting jugak Kak Maghia.. HEEE :PP

      Delete
  4. best2.....buka ngan family pada 1st puasa adalah perkara wajib! :)

    ReplyDelete