Followers

Tuesday, 11 December 2012

Meratah Durian..

Hi & Assalammualaikum..

Jumaat malam minggu lepas balik langat umah Andung(nenek sebelah arwah ayah)..
Balik amek barang & sempat lah jugak makan durian..
Durian tengah berbuah sekarang..
Tu andung suh balik langat, makan doyannn..

Sampi2 je, terus andung bagi durian sebaldi.. HAMEKKKK!!~
Makan lah sampai puas..
Lepas makan sikit, Adib dengan ika dah carik nasik..
Makan nasik dgn sambal tempoyak + telur dadar panas2 pulak.. LAYANNN!!~
Tapi, sy tak makan nasik pon..
Terus melantak makan durian dgn kakcik kat luo.. HUHU!!~


Isik durian memang terbaik.. Manis + berlemak.. NyummmNyummm!!~
Dah abeh makan durian, dok melepak dgn andung kat berada..
Tengah dok borak2.. "Buuupppp!!" Bunyi durian jatuh depan umah..
Ohhh rindu bunyi tu.. Rindu nak tido umah atas.. Bangun pepagi sejuk gigil2..
Nanti ada masa, balik umah andung lama sikit..

Andung suh bawak balik durian.. Bau durian dalam keta semerbakkkkkk.. PONINGGGG!!~ @.@
Tpi kalau nak kurangkan bau durian dalam keta, letak daun pandan..
Atleast ada kurang bau.. Takde lah semerbak macam nk pengsann bau nya.. HIKS!!~

Masa amek daun padan tu, dah togel2 pokok pandan Hajah Derama..
Mana tak nye, sorang bawak balik durian, sorang  pi petik daun pandan.. HAIHH!!~
Sekarang ni, dalam ghumah pulak bau duriannn.. -.-

Love,
Rina Ellisa

10 comments:

  1. Suka sangat rina nie dengan durian ye. Fie setakat dua ulas boleh la. Hahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah suka Fie.. Tapi, bila bau doyannn dlm keta nak pengsannn.. Hahahaha :P

      Delete
  2. amboi! suka betul makan durian ye.. bestnya ada dusun durian...

    ReplyDelete
  3. kenduri durian..hehe! kalau dpt yang manis+lemak tu mmg susah nak stop..huhuhuhuhu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah saila.. Smpai jilat2 jari.. Ngeee :D

      Delete
  4. hhoohhooo...
    naseb baik ngam ngam baru lepas balun durian..
    tidak mmg telan air liuq lapan ratus kali..

    owhh...

    :D

    ReplyDelete