Followers

Friday, 15 February 2013

Hometown.

Hi & Assalammualaikum..

Ni cerita cuti raya cina aritu..
Sabtu Ahad duduk umah..
Isnin baru berjalan.. Tu pon berjalan ada urusan..
Kalau takde urusan, kita detting lah..
Selasa duduk umah diam2 balik..

Balik jumpa Andung.. Andung pon tak bape sihat sangat.. :(
Rindu Andung..
Sampai2 je terus makan ayam masak lemak cili api.. Nyum2..
Ada pulak kueh koci..



Tiap kali balik umah Andung, mesti rindu ayah.. T__T
Pastu naik tangga nak ke atas, teringat lagi.. T__T
Banyak kenangan dulu2 terimbau balik..
Rindu ayah ku.. T__T

Serius cool, aman, rileks je suasana kampung..
Duduk kejap kat beranda, aman je.. Sunyi..


Petang2 duk pusing2 kg..
Pusing tak kemana pon..
Dok bertengek kat jambatan ni..
Dulu ni jambatan gantung..
Kalau kita lalu, jambatan tu akan goyang2..
Sekarang lalu, tak goyang dah.. Sebab jambatan bosi.. HIHIHI!!~


Dulu kecik2 ada jugak turun mandi kat sungai ni..
Aritu cuba nak turun.. Tapi tinggi sangat tebing nye.. -.-'


*Kampung Halaman ku yang Indah Permai* Eh! :P

Lepas maghrib baru gerak balik..
Giler jem jalan langat..
Andung cakap, nak balik pi jenguk dulu kat jambatan..
Kalau jem, toksah la nak balik dulu..
Seberang jambatan dah jalan besar..
Sekali, lepas maghrib pon jem jugak.. Redah jela..
Agaknya cuti raya cina ni kot..
Ada yg pi mandi air terjun, berkelah & bla la la..
Kolam air panas kat Dusun Tua tu pon ramai org.. Ayayayaya.. Ramai nya manusia..

Tempoyak mentah benda wajib andung akan tapau kan..
Kueh koci sebekas besar bawak balik.. HIHIHI!!~ :P

Love, Rina Ellisa

10 comments:

  1. best dpt blik kmpung time cuti pjg kn :-)..dpt mkn sesedap gk

    ReplyDelete
  2. cool~
    love ur kampung damn much!!!
    syiok nya kalau WE ada kampung cmni :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa takmo lah sedih2..

      chillex beb :))

      Delete
  3. nice but i think i know this place...where u come from dear????

    ReplyDelete
    Replies
    1. i stay salak tinggi.. Hulu Langat is my hometown.. why?

      Delete
  4. Bila nak bawak kite balik sane mokcik ???
    Nak tempoyak andung jugak.
    Ritu tengok Adib makan terliur sampai sudah. *pitam*


    Rindu awak BESI ! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. jommm!!!

      bila awak freee???

      kita terjun sungai tu.. mauk?? hahahha.. :P

      alololo.. rindu kita eh.. rindu awk jugak lah dak kepohh.. hahaha.. :))

      Delete
  5. ni kt mane rina. and andung tu apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni kat ulu langat kak.. Kg sebelah arwah ayah.. Andung tu panggilan nenek kak :)

      Delete