Followers

Tuesday, 2 July 2013

Wedding Eka Rusdan & Nizam Kassim - Part 3

Hi & Assalammualaikum..

Nikad dah, bersanding pon dah..
Time untuk majlis bertandang pulak..
Majlis bertandang tak jauh pon.. Kat Rembau je..

Pagi2 dah berkumpul.. Janji gerak pukul 10pagi.. Dalam 1045pagi baru gerak..
Biasa lah.. Tunggu sedara2 datang semua..

Sampai rembau tak pergi rumah pengantin terus..
Singgah dulu umah Tok Nyang (Adik beradik arwah abah nenek) kat pedas..
Ika & nizam siap kat situ..

Dalam pukul 1tengahri dah gerak pergi umah pengantin..
Memang lain adat sana dengan adat sini..
Maksud saya, paluan kompang pon cara lain..


Bunga telur & pulut kuning kena bawak masa bertandang..
Pihak lelaki mintak camtu..
Apa tah nama benda alah ni.. Lupa dah..

Lepas tu kena bawak wajik untuk ika bagi pada mak2 sedara sebelah nizam bila datang melawat kat umah2..
Kira adat ke atau tak tau lah macam mana..


Eshat kena bawak benda ni..
Berat giler!!~
Lepas letak benda tu, mengigil tangan dia.. Sian sian..


Berbaju songket merah..



Ada tarian piring..
Sambil2 tu diaorang akan mainkan rebana & nyanyi..
Happening giler.. Mak2 sedara diaorang punya nyanyi2 & joget.. HIHIHI!!~


Adib kena jadi pengapit terjun.. HIHIHI!!~


Mak merenjis..

Sebelah lelaki just simple2 je majlis..
Untuk majlis sambut menantu kan..
Kitaorang datang, ika bersanding & terus makan..
Dapat lah jugak merasa makan dengan pengantin.. Duduk kat meja pengantin.. WUHUUUU!!~


Amek berkat sikit.. :D


 Amek berkat banyak sikit.. HIHIHI!!~


Sebelum balik, bergambar dulu..
Yang lain2 ramai dah ke kereta.. Bergambar mana yang ada je..

Maka, sempurna dah majlis kedua-dua belah pihak..
Berjalan lancar dah semuanya.. Amin..
Selamat dah ika mula kan kehidupan baru dia..

Esok nya whatsapp cakap rindu kat adik2..
Haaaa tau pon..
Cepat2 lah balik sini.. Watpe duk lame2 kat rembau tu.. HIHIHI!!~ :p

Love, Rina Ellisa

2 comments:

  1. Hahaha , kite tengok gambar kat insta. Asal Ika da mengembang !!! Hahaha. Baru bape minggu kawen. Seram. Y_____Y

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha.. senang hati kata nya :D

      Delete