Followers

Sunday, 13 July 2014

Menu Berbuka Puasa - Part 2

Hi & Assalammualaikum..

7 July 2014 (Mon), 9 Ramadhan 1435H


Yeyyy cubaan kali ketiga masak gulai ayam masak lemak cili padi ni berjaya!
Hooorehhh!!! :p
Menu hari ke 9 puasa ni :-
1) Ayam masak lemak cili padi
2) Telur asin
3) Salad
4) Telur dadar


Malam ngeteh kepok lekor tok beng..
Kirim kat opismate balik kampung terengganu..
Dapdap kepok tok beng ni..


Eshat request kopi O cap gantang kot nama brand kopi ni..
Pekat gilerrrrr..

8 July 2014 (Tues), 10 Ramadhan 1435H


Sambal Ikan Bilis Cili Api..
Teringin sangat nak makan sambal ikan bilis ni..
Tu buat sikit.. Macam dah lama tak makan.. Y__Y


Ikan keli bakar eshat beli je kat cafe kat tempat keja dia..
Tapi macam lembik-lembik sikit laaaa..


Salad..


Sambal ayam pon eshat beli kat cafe tempat kerja dia..
Dia makan nak berkuah sikit..
Kalau tak, kesian tengok dia makan tak bertambah sebab takde kuah.. Huhuhu..
Total beli ikan keli bakar & ayam masak merah RM5.50..

9 July 2014 (Wed), 11 Ramadhan 1435H

Eshat OT waktu ni, jadi sy masak lauk satu jenis je..
Dia balik kerja kadang2 makan, kadang2 tak kalau dia OT haritu..
Sy masak ayam masak kicap..
Sambal ikan bilis semalam pon ada lagi..
Jadilah untuk makan sorang, untuk tekak sendiri..
Kalau eshat ada, best sikit nak masak-masak..

10 July 2014 (Thurs), 12 Ramadhan 1435H

Sy masak ayam masak merah..
Tapi tak menjadi sangat..
Huwaaaaaaaaaa.. Y__Y
Nasib la eshat ada beli sup kosong..


Teringin nak makan satay willy..
Macam tak sempat je pergi satay willy kat nilai nak beli..
Minta eshat beli satay biasa je kat bazar..
Dia pergi dah lambat dalam pukul 7macam tu, tinggal daging je.. SobssSobss..


Kuih hijau ni dia beli kat cafe tempat kerja dia..
Ada 4 ketul RM2..

Total perbelanjaan :-
1) Kuih hijau - RM2 (4 ketul)
2) Popia goreng - RM1.50 (3ketul)
3) Salad - RM1
4) Air hijau,air sirap - RM3
5) Sup kosong - RM1

11 July 2014 (Fri), 13 Ramadhan 1435H

Hari jumaat eshat ot, sy berbuka sorang lagi..
Buat nasi goreng cili padi je..
Nasi masak semalam ada lagi..
Kisah nya nasi ada lagi, sebab pagi tu kitaorang terlajak sahurrrr..
Petang balik kerja pergi bazar kota warisan carik laksa..
Semalam nya, tekak teringin nak makan laksa pulak..


Terbeli pulak satay ayam 5 cucuk..


Eshat dah lena tido, sy sorang2 makan laksa depan tv..
Dapat makan nikmat nya!

Total perbelanjaan :-
1) Satay ayam 5 cucuk - RM3.50
2) Laksa - RM3.50

12 July 2014 (Sat), 14 Ramadhan 1435H


Weekend hari tu berbuka puasa kat rumah mak salak..
Mak masak gulai ayam masak lemak cili padi, sayur goreng, ikan goreng & telur asin..
Fuhh dapat masakan mak sedapnya..
Selalu makan masakan sendiri je..
Hilang gian dapat masak lemak cili padi mak.. Hihihi..

Pergi bazar BBST beli :-
1) Roti John - RM3.5
2) Air Tea bunga - RM2

13 July 2014 (Ahad), 15 Ramadhan 1435H

Hari ahad mak masak gulai telur kari, sayur goreng & sambal cili padi..
Lagi sekali terangkat.. Hihihihi..

Eshat balik kerja petang tu, ajak pergi bazar kejap..
Dapat beli :-
1) Ayam goreng, rangka ayam - RM6
2) Pita ayam - RM3.50
3) Air mata kucing - RM2
4) Murtabak - RM3

Balik rumah sewa, mak tapau kan lauk untuk makan sahur nanti..

Love, Rina Ellisa

2 comments: