Followers

Thursday, 7 August 2014

Irinaraya 2014 - 3 Syawal Balik Kampung Abah

Hi & Assalammualaikum..

30 July 2014 (Wed), Rantau Negeri Sembilan

Kitaorang plan raya ke3 dah balik rumah mak sepang..
Pagi2 bangun siap2 kemas2 beg semua, sebelum tengahari kita chaw balik..
Tapi singgah kampung abah dulu kat Rantau..

Abah takde time tu.. Balik kampung Antie kat JB..
Tak dapat lah salam raya dengan Abah..
Takpe kita balik kampung jenguk atuk nenek..
Sampai2 je kampung, tengok kereta berduyun-duyun depan rumah..
Ada orang datang beraya..

Siap semua orang beraya tu balik, baru lah dapat borak dengan atuk nenek..
Kitaorang sampai tu ngam2 tengahari.. Perut tengah bunyi2 kelaparan..
Tinggal atuk nenek je kat kampung2.. Makcik2 pergi beraya kot..
Jadi, sy dengan faten la kena masak..
Masak simple2 je.. Gulai ayam kampung, gulai ketam dah siap2 masak..
Kitaorang tinggal goreng sayur & telur dadar je..
Lepas tu makan dengan nasik panas2.. Fuhhh sedap!

Siap2 makan, mari lah kita bergambar kat luar rumah..


#OOTD laki bini raya ketiga..
Baju raya kitaorang memang tak sedondon pon untuk 2 3 4 5 raya..
Eshat beli kemeja memang tak sama colour dengan sy..
Pakai je la bang colour apa pon.. Huhuhuhu..


Abang Iwan & Faten..


Kita nak jugak bergambar dengan Faten..
Comil sangat mak buyung ni.. =D


Laki ku nak #OOTD jugekkkkk.. Kihkihkih..


Lenggang jalan bang..
Sekarang kan musim buah..
Ada pon buah rambutan kuning kat rumah nenek..


Tapi nak makan sila lah ambek sendiri..
Kitaorang bawak balik sikit je..
Malas bawak banyak2.. Kang bersemut dalam bonet keretaaa...


Ikat bang jangan tak ikat..


Selfieeee sikittt..



Sebelum balik bergambar dulu dengan atuk nenek..
Pukul 5lebih macam tu gerak balik dah..
Sempat singgah gerai tepi2 jalan kat kuala pilah..
Beli belacan & petai untuk mak dengan atuk..

Nanti free2 balik kampung rantau lagi..
Lepas kahwin masing2 tak pernah balik kampung..
Sekali balik raya kena sedasss masing2.. HAHAHA..
Redho jela banggggggggg..


Pukul 7malam sampai dah rumah mak sepang..
Sampai rumah tengok mak & adik2 takde pergi beraya rumah makcik..
Tunggu la kejap diaroang balik..
Malam eshat bakar lagi mercun & bunga api.. Meriah!
Lepas tu sambung join beraya lagi pergi dua rumah..
Sakan betul jalan raya!

Love, Rina Ellisa

No comments:

Post a Comment