Followers

Sunday, 10 August 2014

Irinaraya 2014 - 6 Syawal Ke Gemas-Rembau-Pedas

Hi & Assalammualaikum..

2 Aug 2014 (Sat), Gemas-Rembau-Pedas

Balik dari kampung eshat tu mak cakap sabtu pergi beraya ramai-ramai ke rumah makteh..
Hari2 yang di nanti dah pon tiba..
Janji pukul 9 berkumpul kat rumah nenek..
Ada jugak pakcik makcik yang sampai pukul 10pagi..
Dalam 5 buah kereta pergi time tu..
Dalam 1030pagi macam tu baru lah bergerak ke Palong 8 rumah makteh..


Otw ikut jalan lekas..
Jalan clear tak sesak pon..


Selfie duluuuu..


Nenek & Nenek siti (adik ipar nenek) naik dengan kitaorang..
Bercerita #throwback je diaorang berdua kat belakang ni.. Kadang2 tu ade cerita best..


Dalam pukul 1 lebih macam tu sampai dah rumah makteh..
Terasa jauh sangat.. Huhuu..
Dua kereta sampai dulu..
Lagi 3 kereta terikut jalan jauh, lambat sikit lah sampai..


Kitaorang dah kenyang makan nasik baru lah diaorang sampai..
Menyumpah2 seranah dalam kereta sebab terikut jalan jauh.. Hahahaha..


Selfie lagi..

Kakak & Adik..

Selesai makan nasik, perut kenyang, masing2 keluar ambik rambutan nak bawak balik..
Tengahari2 buta ambik rambutan memang berpoloh ketiak.. Huhuhu..


Port 1 - Gigih paklong paklang ambik rambutannnn..


Bergolek2 buah rambutan jatuh ke tanah..


Amboi baby suka ye..


Port 2 - Sepupu ambik..
Kitaorang mampu amek2 gambo jela..
Lepas tu start bergambar.. Huhuhu..











Giler bergambar masing2..


Last sy datang rumah makteh lepas sekolah dulu..
Dulu mana ada signage camni..
Sekarang banyak dah membangun kat situ..


Selfie lagi..
Berpuluh2 dah gambar..


Nak turun ke rumah makteh ni berbukit sikit..
Dulu kecik2 datang sini main gelosor je atas tanah tu.. Hahaha..
Main gelosor kat tebing2 bukit ni..


Peace..


Sekarang kan tengah musim buah..
Buah rambutan tengah melebat.. Nak makan petik je dari pokok..


Dasyat naw muka cam tu.. Hihihihi..


Makan rambutan pon suka sangat ke kak??


Sebelum balik, bergambar dulu..
Tq Makteh jamu kitaorang makan nasi lauk gulai ikan, ayam goreng, sambal cili padi..
Masing2 sampai kelaparan, sungguh2 semua makan.. Huhuhu..
Pukul 4lebih gerak jalan balik dah..

Jalan beraya di terus kan ke pedas rumah TokNyangSu (bapa saudara nenek)..
Tapi sebelum tu singgah rumah mak sedara nizam dulu kat rembau..
Balik kitaorang ikut jalan dalam..
Lalu dangi semua.. Haiihhh berbukit, kiri kanan hutan, kiri kanan batang pokok besar2..
Serammmmmmmmm..
Rupa nya ada jugak jalan macam tu kat Negeri Sembilan..
Dalam pukul 6 sampai dah rembau..


Si pengantin-pengantin..


#OOTD laki bini..


Amboi kakcik beraya taknak pakai baju kurung dah..


Mesyuarat bonet kereta ke bang? :p

Lepas borak2, makan2 kat rumah mak saudara nizam, kitaorang pergi ke pedas pulak..
Dekat je dari rumah saudara nizam tu..
Senja2 datang rumah TokNyangSu..
Sampai2 tu, tengok TokNyangSu duduk je depan rumah..
Macam menunggu orang datang..


TokNyangSu dengan nenek..
TokNyangSu duduk berdua je dengan isteri dia..
Anak2 semua duduk rumah sendiri..


Tahun lepas datang masa ika kahwin, nak bertandang ke rumah lelaki..
Singgah bersiap dulu kat sini..
Sebelum balik tu, kitaorang ajak la bergambar ramai-ramai..
Sekali TokNyangSu tegur, kita ni asek bergambar je.. Tapi satu gambar pon TokNyang tak dapat..
Haaaaa semua terdiammm.. Huhuu..
Yela.. Asek bergambar je.. Cuba cuci ke gambar tu bagi kat TokNyang..
Dapat lah jugak dia buat kenangan..

Masa nak balik tu, sedih pulak tengok nenek bersalam raya dengan TokNyangSu..
Sebak.. Y___Y
Tinggal TokNyangSu je bapa saudara nenek kat situ..
Nenek cakap kalau nak tengok TokNyang (abah nenek), tengok la TokNyangSu..
Muka diaroang hampir sama.. :)



Lepas berapa hari tu, ika pon cuci la gambar kitaorang datang beraya ramai-ramai tu..
Ika nak balik rembau, dia singgah kejap rumah TokNyangSu hantar gambar.. :)

Love, Rina Ellisa

No comments:

Post a Comment