Followers

Friday, 24 June 2016

18 Ramadhan 1437H

Hi & Assalammualaikum..

23 June 2016, Thursday

Tak sahur lagi kali ni..
Sedar2 je dah pukul 6am..
RA tak tidur lena sangat malam tu sebab demam balik..
Dengan ibu abah terlajak tidur..
Sian anak ibu..


Demam balik RA malam semalam..
Semalam dah ok, nak tidur malam tu dia merengek..

Ingatkan harini nak buka puasa rumah mak salak..
Tapi RA demam,kita berbuka kat rumah je..
RA dah sihat nanti, kita balik buka puasa kat rumah nenek salak..

Menu berbuka:-
- Tomyam ayam
- Sayur bayam goreng
- Telur dadar
- Ketupat palas & rendang
- Kambing perap digoreng *menu eshat
- Sirap ais

Eshat tak ke bazar harini sebab RA demam & kena tolong jagakan anak..
Kita makan lauk homemade je harini..
Ibu nak masak tomyam..


Sy try guna perencah tomyam adabi ni..
Resepi tomyam ni viral kt fb..
Tengok cara2 nya pon macam senang je..
Nak try la buat..
Bahan2 semua dah ada kat rumah..



Cuma daun limau purut je minta sikit kat kak kin officemate..
Cantik & gemok daun limau purut dia tanan kat rumah..
Tq kak kin!


Juadah berbuka untuk ramadhan yang ke 18..
Rasa tomyam tu sedappppp. Nasib baik menjadi ikut resepi fb tu.. Wuhuuu..
Rupa tak seberapa, tapi rasa sedap!! Hahaha puji masak sendiri..
Eshat pon kata ok..

Sebelum ni sy masak tomyam selalu tak menjadi..
Bermacam paste sy guna..
Tetap tak sama dengan tomyam sy makan kat kedai tomyam tu..
Ni dah tahu nak guna paste apa, dah boleh masak tomyam selalu..

Love, Rina Ellisa

No comments:

Post a Comment